نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2008
-
الف
+

«امیر تاجیک»: برندگان مسابقه «نواهنگ» خوانندگان مطرحی در موسیقی افغانستان می شوند

«امیر تاجیک» آوازخوان مشهور ایرانی درپیوند با اشتراک کنندگان مسابقه خوانندگی «نواهنگ» آی فیلم2 صحبت کرد.

اختتامیه مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» که برای اولین بار از سوی شبکه آی فیلم2 در معاونت برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مهاجران افغانستانی در ایران تولید شد،  پس از چاشت روز سه شنبه با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری ایران، افغانستان و تاجیکستان و شرکت‌کنندگان این رقابت مهیج، همچنین داوران مسابقه برگزار شد.

داوران مرحله راستی‌آزمایی «نواهنگ»، «محمدرضا چراغعلی» خواننده و آهنگساز ایرانی؛ «مهرداد هویدا» خواننده ایرانی و «عارف حسینی» خواننده افغانستانی بودند و در داوری مراحل اصلی مسابقه نیز «امیر تاجیک»، در کنار «محمدرضا چراغعلی» و «مهرداد هویدا» به ارزیابی جنبه‌های مختلف اجرای راه یافتگان به مسابقه بزرگ خوانندگی آی فیلم 2 پرداختند.

در فینال این مسابقه «علی خوشبین»، «کبیر حسینی» و «احمد جیلانی» با هم به رقابت پرداختند که در نهایت «کبیر حسینی» موفق به کسب رتبه اول شد و «احمد جیلانی» و «علی خوشبین» به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

«امیر تاجیک» درباره حضورش در برنامه نواهنگ توضیح داد: دوستان شبکه آی فیلم2 پیشنهاد حضور در این مسابقه را ارائه دادند. برنامه خوبی بود و کارها به نحو احسن پیش رفت. تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتیم تا مسابقه جذابی را برگزار کنیم که خدا را شکر، بازدهی خیلی خوبی داشت و با تماس هایی که از داخل و خارج کشور داشتم، متوجه شدم که نواهنگ با استقبال مخاطبان مواجه شده است و مردم از داوری‌ها راضی بوده‌اند.

خواننده آلبوم «زیر آسمان شهر» در خصوص معیار گزینش برندگان نواهنگ اظهار داشت: سطح کار شرکت‌کنندگان بالا بود و ما هم نقطه نظرات خود را ارائه می‌دادیم که معمولاً مفید واقع می‌شد.

او ضمن ارائه پیشنهاد ساخت برنامه‌هایی شبیه نواهنگ برای علاقه مندان به خوانندگی در ایران خاطرنشان کرد: در ایران افرادی هستند که جایگاه خوانندگی ندارند؛ اما در جامعه مطرح‌اند. حضور و فعالیت این افراد نه تنها نفعی برای موسیقی ایران ندارد، بلکه باعث سرشکستگی فرهنگ و موسیقی این کشور هم می‌شود. ساخت برنامه‌هایی شبیه نواهنگ باعث می‌شود که استعدادهای واقعی خوانندگی شناسایی و زمینه برای فعالیت آنان فراهم شود.

تاجیک با تاکید بر این که موسیقی زبان مشترک میان ملت‌هاست، ادامه داد: طرحی را آماده کرده‌ام برای شناسایی و پرورش استعدادهایی که می‌توانند در آینده خوانندگان مطرح و خوبی برای کشور باشند.

این خواننده و آهنگساز، ساخت برنامه نواهنگ را در جهت شناسایی استعدادهای افغانستانی‌های مقیم ایران مثبت ارزیابی و اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌کنندگان در نواهنگ صداهایی خوب و تمام و کمالی داشتند و حضور در این برنامه می‌تواند حکم سکوی پرتاب را برای آن‌ها داشته باشد. صدای نفرات اول تا سوم مسابقه احساس خیلی بالایی داشت و به طور قطع می‌توانند در آینده خوانندگان مطرحی در موسیقی افغانستان باشند.

خواننده آلبوم «زندگی» در پاسخ به این پرسش که خودش چقدر آمادگی دارد تا از برگزیدگان نواهنگ حمایت کند، تأکید کرد: هر کاری که از دستم بربیاید برای این استعدادهای جوان انجام خواهم داد. اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد، آمادگی دارم برای این خوانندگان جوان آهنگ بسازم تا در این عرصه ماندگار شوند.

نظر شما
ارسال نظر